سفارش تبلیغ
صبا ویژن

istanbul in shahrivar

علاقه به سفر به معنی این نیست که مکان گردشی مورد پسند همه یکی باشد، یکی مناطق استوایی، دیگری مناطق سرد و … را دوست دارد با این وجود شهرهایی هستند که طبیعت‌شان هر سلیقه را به سمت خود جذب می‌کند مانند شهر جذاب و دیدنی استانبول در ترکیه شهری که از بطن تاریخ با چهره‌ای مدرن پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است.

 

1- موقعیت جغرافیایی استانبول

 

2- آشنایی با استانبول در یک نگاه

 

3- آب و هوای استانبول

موقعیت جغرافیایی استانبول

 

در این صفحه می‌خواهیم شما را با سفر به استانبول در شهریور ماه (سپتامبر) آشنا کنیم و اینکه اگر فرصت سفر با توراستانبول در شهریور ماه را پیدا کردید آن را از دست ندهید.

 

استانبول در شمال غربی ترکیه (دریای مرمره) قرار دارد و تنگه بسفر از وسط استانبول عبور کرده (که آن را به دریای سیاه وصل می‌کند) است که باعث شده به دو قسمت تقسیم شود.

 

بخش غربی در قاره اروپا و بخش شرقی در قاره آسیا قرار دارد 70 درصدد جمعیت آن در بخش اروپایی و 30 درصد دیگر در بخش آسیایی زندگی می‌کنند. مساحت این شهر1.830.92 کیلومترمربع است که دارای 32 منطقه می‌باشد که 27 منقطه آن منطقه شهری است.

 

این شهر تقریبا دارای 14 میلیون جمعیت می‌باشد که هرساله به علت مهاجرت‌های زیاد نرخ رشدش رو به افزایش است.

 

آشنایی با استانبول در یک نگاه

 

استانبول شهری با قدمت 2500 ساله است که معمولا آن را با نام قدیمی‌اش قصطنطنیه نیز می‌شناسند، بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ در دنیا است.

 

یکی از عللی که بر محبوبیت استانبول می‌افزاید قرارگیری آن در دو قاره است که باعث شده است در طول سال دارای آب و هوای متفاوت باشد که سبب شده سومین شهر در جهان از لحاظ گردشگری شناخته شود.

 

از لحاظ رسم و رسوم و فرهنگ دارای تنوع و همچنین شباهت زیادی با ایران دارند همچون ایران دارای رسوم سنتی خاص هستند و به آن‌ها اهمیت می‌دهند. این شهر به غذاها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای که دارن معروف بوده و معمولا اکثر گردشگران یکی از اهداف سفرشان تجربه تنوع غذایی این شهر است.

 

بررسی آب و هوای استانبول در شهریور ماه

 

استانبول همچون فرهنگش دارای آب و هوایی بسیار متنوع در فصل‌های مختلف سال هست، حتی آب و هوا در نواحی مختلف آن در یک فصل نیز متغییر است.

 

کسانی که در تابستان قصد سفر به استانبول را دارند پیشنهاد می‌شود با تور استانبول شهریور ماه 1400 سفر کنند که هوا رو خنکی است در واقع در بهترین آب و هوای را در تابستان دارد و از حالت شرجی تابستان خبری نیست و هم اینکه با توجه به روزهای بلند در تابستان وقت بیشتری برای گردش در شهر خواهید داشت.

 

در عین حال به دلیل مسافرت های زیادی که در شهریور ماه توسط ایرانی ها به این کشور انجام می شود، بسیاری از تورها تخفیف های مناسبی اعلام می کنند که با انتخاب آنها می توانید هزینه نهایی سفر خود را کاهش دهید.

 

نکات مهم در سفر به استابول

 

استانبول یکی از شهرهای توریستی پرهزینه است اما با کمی جستجو برای یک سفر کم هزینه می‌توان از سفر به آن لذت برد.

 

اولین چیزی که باید در نطر بگیرید انتخاب یک تور گردشگری مناسب است هزینه اقامت در هتل‌های استانبول بالاست ولی می‌توانید با کمی گشتن در میان هاستل‌ها، هتل‌ها و آپارتمان‌های متنوعی از لحاط قیمتی هستند متناسب به جیب‌تان انتخاب کنید.

 

نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که گاهی مراکز اقامتی ارزان قیمت امکاناتی چون محل‌هایی با هزینه بالا در اختیارتان می‌گذراند پس نگران نباشید که به علت هزینه کم امکانات رفاهی مناسبی نخواهید داشت. برای خورد و خوراک هزینه کمتری نسبت به محل اقامت پرداخت خواهید کرد.

 

چون هم تنوع غذایی بالایی دارند و هم تعداد رستوران‌های زیادی دارند حتی برای صرفه جویی بیشتر اگر به خیابان‌هایی کم توریست بروید غذاهای ارزان‌تری پیدا می‌کنید.

 

شما عزیزان میتوانید جهت اطلاع از قیمت تور ارزان استانبول شهریور ماه با آژانس هواپیمایی هورامان گشت مجری مستقیم تور ترکیه تماس حاصل فرمائید.

 

 

منبع : هورامان گشت